Nieuwsbrief voor internetmarketing
Het is bewezen dat een nieuwsbrief voor internetmarketing een zeer nuttige hulpmiddel is. Het is handig om meer winst te maken maar ook om meer verkeer op de website te krijgen.
Belangrijk is altijd meer nuttige informatie te geven dan te proberen zo veel mogelijk te verkopen. Aandringen op verkopen schrikt veel mensen af met als gevolg dat veel mensen zich uitschrijven op je nieuwsbrief.
Het voordeel van een nieuwsbrief is dat je je bezoekers kan laten zien hoe veel je weet van het onderwerp. Hoe goed je bent op het vakgebied en ook dat je zo vriendelijk bent om gratis informatie te geven. Dit alles bij elkaar geeft de bezoeker ook meer vertrouwen waardoor men sneller producten of diensten afneemt en dat is waar het allemaal om draait bij internetmarketing.Om zo veel mogelijk uit je nieuwsbrief te halen is het belangrijk de volgende zaken goed te regelen.
- Zorg voor een goeie autoresponder die de mailings verstuurt
- Gebruik de nieuwsbrief om te zorgen dat mensen terugkeren naar de website
- Geef de bezoekers een goede reden om zich in te schrijven op je nieuwsbrief
Nieuwsbrief met autoresponder voor internetmarketing
Een mailservice is niet alleen om iedere keer mailings te versturen als er een update, speciale aanbieding is of iets dergelijks. Je kan namelijk ook een autoresponder instellen. Een autoresponder is een mailing service dat op vaste tijden nadat iemand zich inschrijft standaard e-mails verstuurt.
Je maakt dan verschillende nieuwsbrieven en voert deze in in het systeem van je mailingservice. Je kan dan bijvoorbeeld aangeven dat iemand 1 dag na inschrijving een mailtje ontvangt met wat nuttige informatie en hierin kan je je diensten aanbieden. En je kan dan bijvoorbeeld instellen dat men een week later een nieuw mailtje ontvangt. Weer een mailtje met interessante informatie, een update en misschien zelfs iets om te downloaden. Als het maar nuttig is.
De autoresponder kan je aanvullen met zo veel mailtjes als je maar wilt. Het voordeel is dat de mensen op deze manier automatisch verschillende mailtjes met nuttige informatie ontvangen. Dit hoef je maar 1 keer in te stellen. Nadat men zich inschrijft op je nieuwsbrief krijgen zij automatisch nieuwsbrieven. Internetmarketeers gebruiken dit heel veel en maken er zelfs een aparte e-mailstrategie voor. De informatie wordt gedoseerd aan de bezoekers gestuurd met natuurlijk verschillende commerciële zaken. De bedoeling is natuurlijk om winst te maken uiteindelijk.
Naast de autoresponder kan je dan altijd nog bijvoorbeeld iedere maand een mailtje sturen met een update van de website of een speciale aanbiedingen. Belangrijk is te zorgen dat je nuttige informatie stuurt en niet te commercieel overkomt om uitschrijving zo veel mogelijk te voorkomen. Dit maakt de autoresponder een zeer belangrijk hulpmiddel voor internetmarketing.
Een nieuwsbrief is onmisbaar voor iedere internetonderneming
Nieuwsbrief om bezoekers terug te laten keren
Een mailinglist is ook erg handig om mensen naar de website te verwijzen en zo meer verkeer op je website te krijgen. Dit zorgt ook dat de nieuwsbrief voor internetmarketing erg handig is. Als je updates hebt kan je hier een samenvatting van geven in de nieuwsbrief. Men moet het hele artikel op de site lezen als men geïnteresseerd is. Zo krijg je meer terugkerende bezoekers naar de website en dat vindt Google erg interessant. Ditzelfde kan je doen met speciale aanbiedingen maar dan om de mensen aan te zetten om producten te kopen of om diensten van te nemen.
Je kan mensen iets speciaals gratis aanbieden op je website voor bezoekers die zich inschrijven op je nieuwsbrief. Dit kan ook interessant zijn om meer bezoekers te krijgen als een onderdeel van je internetmarketing strategie. Het woord gratis is een van de meeste gebruikte zoekwoorden in Google en andere zoekmachines. Het zal ook veelvuldig gebruikt zijn maar dit kan per onderwerp verschillend zijn.

Inschrijvingen
Als je een mailservice hebt en je hebt een inschrijfformulier op je website dan wordt het tijd om te zorgen dat bezoekers zich inschrijven op je nieuwsbrief. Dit is misschien wel het moeilijkste van een nieuwsbrief. Veel bezoekers zullen niet zomaar hun gegevens op je website achter laten omdat ze bang zijn voor Spam en dergelijke. Ten eerste is hiervoor het anti spam beleid of privacybeleid maar voor de meeste mensen is dat niet voldoende.
Er is zijn drie manieren om te zorgen dat bezoekers zich inschrijven op je website.
Je website is zo populair dat mensen altijd op de hoogte willen blijven van je website en ontwikkelingen. Waarschijnlijk zal je website niet zo populair zijn en is dit alleen maar voor enkele grote website.
Andere manier is dat je een afgesloten gedeelte hebt op de website waar bezoekers speciale belangrijke informatie kunnen vinden. Je kan zorgen dat mensen zich eerst moeten aanmelden voordat ze dit gedeelte kunnen bekijken. Men zal zich hiervoor dus moeten inschrijven en bij de inschrijving kan je de mensen laten kiezen of ze ook een nieuwsbrief willen ontvangen.
De meeste gebruikte methode is om mensen er iets voor terug te geven. Je kan bijvoorbeeld een gratis e-book weggeven wat erg populair is. Als je een webshop hebt kan je ze ook een bepaalde korting geven of misschien zelfs iets gratis. In ieder geval ontvangen ze er iets voor terug en dat is vaak voldoende om zich in te schrijven voor je nieuwsbrief.
Vraag vrijblijvende een offerte aan.
Nieuwsbrief voor internetmarketing
Misschien is nu al duidelijk waarom een nieuwsbrief voor internetmarketing handig is. Ten eerst kan je met je nieuwsbrief je klanten benaderen met belangrijke informatie. Ten tweede kan je hen producten en of diensten aanbieden. Belangrijk is dit natuurlijk goed te doseren.
“Money is in the list”
Waarschijnlijk heb je van deze uitspraak al gehoord maar dit ik ook helemaal waar. Een goeie mailinglist kan je internetbusiness een boost geven en extra inkomsten generen zonder dat je daar extra veel werk voor hoeft te doen als je goed je autoresponder instelt.
Naast dat je meer inkomsten kan generen met je nieuwsbrief kan je ook zorgen voor meer bezoekers en bezoekers terug laten keren. Dit weer goed voor SEO en je positie in Google en andere zoekmachines. Een goede nieuwsbrief is dus onmisbaar voor een succesvolle internetonderneming. Hopelijk is zo duidelijk waarom een nieuwsbrief voor internetmarketing onmisbaar.
Laat een nieuwsbrief maken of zet het zelf op en kijk wat de voordelen zijn. Bijna elke website heeft baat bij een goede nieuwsbrief.
Er zijn nog geen reacties. Wees de eerste..!!